קמפיינים באינטרנט – להיות וויראלי
המון חברות ובעלי עסקים בכל סדר גודל ובכל מקום בעולם נשענים על הרשת המקוונת בכדי לקדם את המטרות העסקיות שלהם, לצמוח ולשגשג בעולם הכלכלי התובעני. קמפיינים באינטרנט מאפשרים לנו למתג וליצור "באזז" סביב המוצרים והשירותים שלנו, אך רק במידה ואנו יודעים כיצד לעשות את העבודה.
כולם רוצים שהקמפיינים האינטרנטיים שלהם יהיו וויראלים, אבל איך זה קורה? קמפיין וויראלי, או מדבק, הוא קמפיין שמקבל דחיפה ראשונית מהמפיקים שלו, אתם, אך את המשך דרכו במרחב הווירטואלי עושה באינרציה של הגולשים עצמם, שמתלהבים ומתרגשים מהתוכן שלו, ומפיצים אותו בכל רחבי הרשת – ובעצם עובדים כסוכני שיווק שלכם.
בניית קמפיינים באינטרנט בצורה יעילה
כדי לייצר קמפיין וויראלי אתם חייבים להיות חדשניים, להפעיל את הגולשים בצורה שתגרום להם טלטלה כלשהי, ועדיף, כמובן, לטובה.
חיפוש מהיר בכל תחום שיש בו פוטנציאל עסקי יפגיש אתכם עם חברות ואתרים שונים, וכל מי שמפרסם ברשת בעצם עסוק בניהול סוג זה או אחר של קמפיינים. באינטרנט יש אינספור דרכים לייצר קמפיין, אך הוויראליים הם לרוב בעלי אופי מסוים – סרטונים יוצאי דופן.
הווירוס יודע להדביק את כולם, ולא רק קבוצה מסוימת, כך שלמרות שהמוצר שלכם בוודאי מתאים לקבוצת אוכלוסיה מסוימת, הקמפיין שלכם חייב להיות כמה שיותר מדבק, ולדבר לכולם – גם לאלו שלא יהיו לקוחות שלכם לעולם, שכן הם יפיצו את המסר שלכם לאחרים שכן יכולים להפוך ללקוחות.
אז איך מתחילים?
הדרך הטובה ביותר היא להתייעץ, וזאת על בסיס כתיבה של רעיונות שלכם. שיווק ופרסום הוא עולם של קריאייטיב, ולא כל אחד יכול לבנות קמפיינים. באינטרנט יש לא מעט חברות המציעות שיווק וויראלי, אך מוטב שתשאלו את עצמכם מתי בפעם האחרונה אתם נתקלתם בפרסומת מדבקת כ"כ עד שחלקתם אותה עם חברים שלכם.
כדי להתחיל יש להגיע למקור היצירתיות שלכם, או לסמוך על בעל מקצוע, שבכל מקרה תצטרכו לשלב הבא. מה שאתם צריכים לעשות הוא לייצר פרופיל ברור של מי הלקוח הפוטנציאלי שלכם ומה מרגש אותו עד כדי בלבול, ולראות האם ישנו קו מחבר בין התרגשות שלו להתרגשות של כלל האוכלוסייה, בכדי להתחיל להבין את הנקודות המקשרות שיהפכו את הקמפיין שלכם למשהו שיכול לגעת בכולם.